måndag 1 oktober 2007

Dela Calcfönstret

Du kan dela Calcfönstret på både bredden och längden. Detta medför att du snabbt och enkelt kan jämföra data på rad 10 med data på rad 100 eller till och med rad 1000. Att dela bilden kan även vara bra om du vill markera ett större område data. För att dela bilden så tar du enklast tag i det lilla svarta strecket ovan den vertikala navigeringslisten eller det lilla svarta strecket till höger om den horizontala navigeringslisten beroende på i vilken riktning du vill dela bilden. Jag har ringat in dessa två på bilden nedan. Klicka på bilden om du vill se en större variant.

För att illustrera bilden när den är delad lägger jag till en bild som är delad åt båda hållen. På bilden har jag även markerat ett område på nästan 200 rader. Detta gjorde jag genom att först ställa mig i cell F14 och sedan i den nedre fönsterdelen navigera till F201 hålla ned shift och trycka på F201. Nu är alla celler mellan F14 och F201 markerade.

Inga kommentarer: