fredag 28 december 2007

Uppdatering av ordbok samt info om synonymordbok KOffice

Hej. När jag försökte installera den nya ordboken under windows stötte jag på lite problem. OOo kunde inte läsa affixfilen. Detta gjorde att alla ord som inte stod i grundform markerades som stavfel. Detta har jag nu rättat till och lagt upp en ny version.

Ordboken 2007-12-28

Synonymordboken till KOffice har jag för tillfället inte fått att fungera med bokstäverna åäö utan får endast fram fyrkanter. Jag ska experimentera lite med olika teckenkodningar för att se om jag kan få det att fungera men utlovar ingenting ännu (jag vet inte ens om det finns stöd för dessa bokstäver i dagsläget). Om någon är intresserad av synonymordboken till KOffice i det utförande den är idag så skriv en kommentar så kan jag lägga upp filen.

Inga kommentarer: